În mijlocul tărâmului teatral, s-au adunat trupele în festival…

Au fost odată ca niciodată, pe tărâmul teatral, cele 14 trupe din festival… Cortinele s-au tras pentru a primi pe scenă tinerele talente din întreaga țară, ce au adus cu ele, nu doar decorul și costumele, dar și pasiunea pentru artă și teatru. În cele 12 zile de basm, aceștia s-au remarcat prin unicitatea lor și s-au unit prin simțul și puterea de manifestare artistică, într-o nouă ediție de I.D. Fest.

In The Spot

Trupa In The Spot deschide zilele de teatru ale festivalului, prezentând pe scena Teatrului Bacovia spectacolul „Țara Lui Gufi” în regia lui Vlad Costandache. Decorul acestora ne transpune direct în țara orbilor, locul în care va avea loc întreaga acțiune, condusă de Gufi, personajul principal.

Acesta impune peste regatul său orbirea ca fenomen natural și normal, interzicând astfel și perceperea culorilor, acoperind picturile pline de culori vibrante ale regatului, în culori neutre și palide. Participanții reușesc cu brio să ne transmită ideea acestei parabole: orbirea în sens metaforic, reprezentând regimul de dictatură din zilele noastre, interpretarea lui Lulu reușind să aducă adevărul peste regat, seninătatea și voioșia în mijlocul publicului.

Victory of Art

Cei de la Victory of Art continuă seria de spectacole a primei jumătăți de festival, aducând în fața publicului băcăuan „Încercările lui Robin Hood” De Will Averil, piesă regizată de Julieta Georoiu și Alexandru Ivănoiu.

Povestea acestora se bazează pe prezentarea întâmplărilor lui Robin Hood în fața regelui, aducându-se, astfel, în fața acestuia trei variante diferite ale protagonistului. Chitara și surdo-ul din colțul scenei au reprezentat muzica de fundal a spectacolului, creându-se o altfel de conexiune între public și actor.

Heavenly Hell

Trupa Heavenly Hell ne oferă în această ediție misterul unei crime fără făptaș. “Portretul Familiei Bonavich”, regizat de Voicu Dumitraș, a reușit să pună întreaga sală pe gânduri. În atmosfera sumbră și întunecată a morții lui Albert Bonavich, un detectiv este în căutarea adevărului ce va schimba dinamica întregii familii.

Cine ar fi putut face așa ceva? Și care au fost motivele? Acestea sunt întrebări puse nu de detectiv, ci de Coraline Adams, cumnata lui Albert. Liniștea a pătruns scena atunci când aceasta și-a dat seama de cele întâmplate, dar chiar atunci, Maximilian Bonavich marturisește că și-a ucis propriul frate din gelozie.  Dar oare așa a fost?

Drama Club

Pe baza poveștii unui oraș, “Revizorul”, scris de N.V. Gogol și cu regia Mirelei Nistor, cuprinde povestea unui simplu revizor ce vine cu scopul de a inspecta orașul și de a investiga societatea coruptă ce o populează. Încercările funcționarilor de a-și ascunde acțiunile imorale creaază o dramă, dar mai ales o comedie despre abuzul de putere și societate.  

Prin costumele sugestive pregătite pentru înțelegerea cât mai ușoară a rolurilor, participanții trupei DramaClub au surprins publicul. Cu o răsturnare a spectacolului, revizorul s-a dovedit a fi o personalitate mai complexă decât imaginea conturată în ochii celor din jurul său.

*Revizor – persoană care revizuiește, care controlează, verifică

AICI

„Dawn Way”, o parabolă tragi-comică adaptată de Tiberiu Roșu, în care tinerii actori ai trupei Aici Constanța ne-au oferit lecția observării emoțiilor prin care trecem când suntem prinși între compasiune și indiferență, între lumină și întuneric… un pact dintre Diavol și Dumnezeu.

După pariul făcut de aceștia, doi îngeri cad victime unor accidente auto. Între tragic și absurd, își face apariția și umorul, sub muzica live interpretată de aceiași tineri din trupa „Aici”.

Transparency

Trupa “Transparency” a jucat o adaptare a spectacolului “Deșteptarea primăverii”, scris de Frank Wedekind, a cărui semnificație a uimit publicul.

Având scenografia lui Ingrid Tinu, a fost creat un decor potrivit cu ambientul de adolescență pe care piesa se bazează. Punând pe prim-plan perioada copilăriei, cu riscuri și peripeții, “Transparancy” reușește să creeze nu doar o piesă de teatru, ci și o poveste cu un mesaj pentru spectatori.

Brightside

Brightside Drama a pus în scenă pentru această ediție a festivalului spectacolul „Don Juan”, scris de Moliere și regizat de Ioana-Emilia Luculescu.

Personajul principal, însuși nobilul Don Juan, este mereu în căutarea unei noi iubiri și gata să o lase pe cea actuală în trecut. Alături de acesta, servitorul său Salganel și multe alte personaje, audiența a intrat în atmosfera teatrului din secolul XVII, printr-o comedie despre societate și ambițiile de nepătruns ale lui Don Juan.

Acting up

Actorii talentați din Acting Up au ales să joace „Tumult”, o piesă scrisă după textele lui William Shakespeare și regizată de George Lepădatu, împreună cu Diana Mănăilă. Aceștia au reușit să ne prezinte un tumult de personaje și să ne plimbe prin numeroase povești doar în câteva clipe. De la personaje precum Romeo și Julieta, la Othello și Lady Capulet, tinerii artiști ne-au purtat prin universul poveștilor lui Shakespeare cu intenția de a readuce clasicele în lumea teatrului.

Brainstorming

Trupa Brainstorming București și-a început spectacolul într-o atmosferă unică, cu o sală cufundată în întuneric, fragmente de lumină reflectându-se în cortina albă, printr-un joc de umbre și iluzii. Adaptarea poveștii „Coraline”, scrisă de Neil Gaiman a surprins subiectivitatea realității, un loc unde nu știi niciodată dacă deschizând o ușă, poți da de o lume paralelă.

Dorința lui Coraline de descoperire și curiozitatea au condus-o spre un tunel la capătul căruia se află o lume mai bună.

Ambientul sinistru din sala de teatru, ce s-a creat prin finalul neașteptat, a lăsat publicul reflectând la o ultimă lecție: să avem grijă ce ne dorim și ce suntem dispuși să dăm la schimb!

Atelierul de teatru

Atelierul de Teatru ne-a arătat că soarta îți poate juca feste prin piesa „Leonce și Lena”, scrisă de Georg Büchner. Spectacolul coordonat de Lenuș Moraru și Gelu Rîșca a spus povestea neașteptată de dragoste dintre prințul Leonce din regatul Popo și prințesa Lena, din regatul Pipi.

Totul pornește de la căsătoria aranjată și nedorită dintre cei doi. Cine ar fi crezut că s-ar putea îndrăgosti cu adevărat? Piesa ne-a lăsat reflectând la puterea destinului și la inevitabilul câștig al iubirii, un mod excelent de a da startul unei noi zile de festival la Teatrul Bacovia.

Amprente

Amprente a pus în scenă piesa de teatru „Zbor”- o adaptare după „Zbor deasupra unui cuib de cuci” de Ken Kesey. Piesa spune povestea unui prizonier, Mc. Murphy, care pentru a putea scăpa de munca de

închisoare se preface nebun, astfel fiind mutat într-o secție specială pentru oameni instabili mintal.

Acesta descoperă însă, că viața într-un astfel de mediu te privează de o altfel de libertate decât închisoarea. Face cunoștință cu singurătatea, tăcerea, lipsa afecțiunii, cu oameni dezrădăcinați de propriul lor conștient și inconștient, dar uniți de forța lipsurilor ce-i sfâșie. O poveste despre rebeliune versus conformism, pragul dintre a exista și a trăi, despre locul dintre viață și moarte în care totul are în sfârșit un sens. Scenariul este un adevărat zbor spre o lume pe care nu mulți o cunoaștem, făuritoare a unei reflecții interioare.  

A.C.T.

În ediția de anul acesta a festivalului, liceenii din A.C.T Bacău au pus în scenă piesa “Fată de măritat” de Dumitru Solomon, un spectacol în care comedia și romanța se află într-un balans perfect. Prințesa Astenilia, fiica regelui Abuliu, nu acceptă sub nicio formă să se căsătorească cu pretendentul ales de tatăl său ,,Mai bine mă fac zâna lacului!”.

Prințul nostru nu se lasă bătut totuși, iar împreună cu nebunul său pune la cale un plan ce va face prințesa să îi ofere 100 de sărutări. O comedie despre iubire pură și nonconformism, în care dulcea naivitate întâlnește maturitatea, la pragul dintre voință și dragoste. Trupa A.C.T.  a creat o atmosferă plină de râsete și aplauze neîncetate, prin muzică, dans și un basm așa cum nu a mai fost spus.

Mircea Albulescu

Pe scena teatrului Bacovia, trupa „Mircea Albulescu” a încântat publicul cu o piesă ce a stârnit curiozități și dileme. Spectacolul „Improvizație la Alma”, scris de Eugen Ionesco, în regia lui Tudor Licu, este o „critică a criticilor”, o reprezentare a societății ce corupe simțul artistic și învăluie mintea umană într-o transă de nepătruns.

Având în centru povestea unui dramaturg, piesa de teatru jucată de tinerii actori s-a încheiat cu un moment muzical, prin care cu toții ne-am pus o ultimă întrebare „Ce a vrut să zică autorul?”.

4teen

Trupa 4teen din București urcă pe scenă pentru a doua oară în cadrul I.D. Fest cu spectacolul „Clona”, regizat de Liviu Chițu. Piesa de teatru, prin care tinerii artiști au închis festivalul, a fost adaptată după, stil Commedia dell’arte, surprinzându-ne prin noutatea și unicitatea pe care a adus-o.

Comedia a transpus audiența în cele mai vechi timpuri ale teatrului, cu măști, costume, muzică și atmosfera demnă de un ultim spectacol ca în povești.

În ediția 23 clipe de neuitat au fost trăite, aplauzele au răsunat în sală, iar noi povești au fost create. Și-am încălecat pe un mărăcine, să m-asculte orișicine…Căci basmul I.D. Fest va continua cu un nou capitol, din care chiar tu poți face parte!

Trainerii I.D. Fest 23

  • Bogdan Iancu
  • Vlad Pânzaru
  • Mădălina Stoica
  • Bianca Nițu
  • Cristina Simion
  • Ștefan Huluba
  • Tiberius Zavelea
  • Alexandru Ivănoiu
  • Emanuel Varga
  • Oana Jipa
  • Clara Popadiuc
  • Ilinca Prisăcariu
  • Ștefan Iancu
  • Teodora Dincă
  • Carla Mihai
  • Minodora Broscoi
  • Matei Lucaci-Grunberg
  • Andreea Lucaci

I.D. Fest își deschide porțile pentru trupele de teatru tânăr și trainerii care îi vor însoți la orice pas în cadrul celei de-a 23-a ediții. Festivalul nu ar mai fi același fără implicarea trainerilor minunați de anul acesta.

Bogdan Iancu și-a început cariera de actor în copilărie și anul acesta va fi trainerul trupei In The Spot.

Îi poți auzi acum vocea, reprezentând personajul principal, în spectacolul sonor „Vânătoarea de struți”.


Vlad Pânzaru a studiat la departamentul de Artă Teatrală – Actorie la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” din București. În cadrul evenimentului I.D Fest ediția 23, acesta va face echipă cu Bogdan Iancu pentru a fi trainerii trupei In The Spot.


Mădălina Stoica va fi trainerul trupei Victory Of Art.
Aceasta este absolventă la UNATC ”I.L. Caragiale” – Actorie (2016-2019), și actriță la teatrul Apolo 111.


Bianca Nițu este studentă la Actorie, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale”, București. A fost membră a trupei de teatru Drama Club Botoșani, iar anul acesta va fi trainerul trupei Heavenly Hell alături de Cristina Simion.


Cristina Simion (sau cunoscută sub numele de Kiki) a învățat la Colegiul Național Bilingv ’’George Coșbuc’’ și în prezent studiază masterul la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” din București.


Ștefan Huluba este absolvent al Colegiului Național „Ferdinand I” din Bacău. Din toamna anului 2010 și până în prezent este membru fondator al trupei de improvizație Backstage Boys. Anul acesta, în cadrul festivalului I.D. Fest, va fi trainerul trupelor de teatru amator Drama Club și Brr…La Deal.


Tiberius Zavelea este student la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ,,Ion Luca Caragiale’’. În perioada liceului a fost membru al trupei Aici Constanța, iar anul acesta va participa în calitate de trainer al trupei Drama Club.


Alexandru Ivănoiu este actor, dramaturg, manager cultural și trainer de teatru tânăr. A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, secția Actorie. În anul 2020 a fondat primul teatru independent radiofonic din România, Teatrul Improbabil. La Festivalul de teatru I.D. Fest ediția 23 va fi trainerul trupei Aici Constanța.


Emanuel Varga s-a născut și a copilărit în orașul Bacău. El va fi trainerul trupei Transparency în ediția cu numărul 23 a festivalului I.D. Fest.


Oana Jipa este absolventă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”. Cel mai remarcabil spectacol la care a participat a fost ,,Un copil pe un litru de benzină’’. Ea va fi trainer la trupa Brightside Drama, alături de Clara Popadiuc.


Clara Popadiuc este absolventă a Facultății de Teatru, cu specializarea: Artele Spectacolului de Teatru – Actorie din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București.


Ilinca Prisăcariu este regizoare și dramaturgă cu experiență de 5 ani în producție de teatru, scriere creativă și training. Ea va fi trainer la trupa Acting Up și Atelierul de Teatru.


Ștefan Iancu a jucat în primul său film la doar 8 ani. Până în prezent, acesta a jucat în 9 producții de filme și seriale. Ștefan Iancu este cunoscut pentru rolul jucat în ”Born to Raise Hell”, precum și „Un pas în urma serafimilor”. Ultimul proiect în care s-a implicat este producția ”Watcher”.


Teo Dincă a absolvit cursurile UNATC – Secția Actorie. Astăzi este actriță, joacă la Teatrul Național, Teatrul Infinit și colaborează cu Teatrul Improbabil – primul teatru sonor independent din România. Cel mai recent spectacol al său de aici este ”Bad Lovers”, în regia lui Alexandru Ivănoiu, despre relația dintre patru prieteni, ex-lovers, care își rememorează poveștile de iubire, violență, cluburi și felinare.


Carla Mihai a absolvit Facultatea de Teatru, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale” Bucureşti, arta actorului. Ea va fi trainerul trupei Amprente.


Minodora Broscoi a studiat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale” din București, iar în prezent este actriță la Teatrul Municipal Bacovia din Bacău. Împreună cu Carla Mihai vor fi trainerii trupei Amprente.


Matei Lucaci-Grunberg este regizor de film şi teatru, scenarist şi dramaturg. A absolvit în 2011 Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale”, secţia Regie de Film și Tv.


Andreea Lucaci s-a născut în Iași și are 23 de ani. Este masterandă în al doilea an la Facultatea de Teatru, în cadrul Universității de Arte “George Enescu” Iași. Delu, copil rebel, “a fugit” de acasă să facă teatru. Aceasta va fi trainerul trupei 4teen în cadrul celei de a 23-a ediții a festivalului I.D. Fest.

I.D. Fest nu ar fi fost complet fără trainerii noștri, persoane importante în ceea ce privește evoluția trupelor. În urma atelierelor și workshop-urilor, participanții își conturează calitățile teatrale, sentimentul de unitate și simțul artistic.

Articol scris de Larisa Bîliș

 Care sunt Trupele participante în I.D. Fest 23?

Noua ediție I.D. Fest revine cu forțe noi, oameni deosebiți, actori talentați și spectacole superbe. Anul acesta avem 14 trupe ca de basm, venite din toate colțurile țării pentru a-și demonstra măiestria. Acestea sunt:

din București: Brightside Drama, Acting Up, Victory of Art, 4teen, Brainstorming;

din Botoșani: Drama Club Botoșani, Atelierul de Teatru;

din Brașov: Amprente;

din Bacău: In The Spot, Transparency, A.C.T;

din Câmpina: trupa Mircea Albulescu;

din Constanța: Aici;

din Timișoara: Heavenly Hell. 

Totuși, cine sunt acestea și ce trebuie să știm despre ele?

Brightside Drama București

Această trupă a fost înființată în 2019, fiind alcătuită din adolescenți și studenți sunt implicați în multiple proiecte, inclusiv un podcast. Cu spirit liber, curaj și ingeniozitate, viitorul teatrului pare strălucit în mâinile lor.

Acting Up București

Acting up este o trupă independentă de teatru din București. Cu o pasiune și energie inepuizabilă, artiștii din Acting Up știu mereu cum să ducă teatrul cu un nivel mai sus.

Victory of Art București

Această trupă, înființată ca parte din școala de actorie, se distinge de altele prin varietatea de domenii ale artei scenice pe care le abordează. În final arta învinge, iar cei de la Victory of Art au venit să ne dezvăluie secretele teatrului.

4teen București

 4teen este o trupă ce se poate lăuda cu profesionalismul și talentul de care dă dovadă, cât și cu mentorii săi de excepție. I.D. Fest este un festival creat de adolescenți, pentru adolescenți, deci cine se putea potrivi mai bine în acest peisaj decât trupa 4teen? Au aspirații înalte și te vor cuceri cu unicitatea lor.

Brainstorming București

Înființată în 2003, această trupă reprezintă o diversitate de personalități și talente. După furtună se arată curcubeul, dar după Brainstorming, ți se colorează întreaga lume. Nu crezi? Vino și vezi!

Deschide fotografia

Drama Club Botoșani

Tinerii din Colegiul Național “A.T. Laurian” Botoșani se mândresc că acesta a fost locul în care a început Drama Club. Nu e niciun dubiu faptul că cei din Drama Club se simt ca acasă pe scena teatrului și că au talentul de a surprinde pe oricine.

Deschide fotografia

Atelierul de Teatru Botoșani

Talentul nu se face, dar cei de la Atelierul de Teatru ne arată cum se poate folosi acesta la nivelul unui profesionist. Formați de unii dintre cei mai buni „sculptori de talent”, aveți grijă la scântei, o să fie incendiari!

Deschide fotografia

Amprente Brașov

Această trupă fură inimi încă din 2002, dar mereu au fost prinși, deoarece au un obicei să lase Amprente ce stau mult timp pe suflet. 

Deschide fotografia

In The Spot Bacău

Înființată în 2007, experiența acumulată de-a lungul anilor și împărtășită din generație în generație reprezintă un mare avantaj pentru această trupă. Scenetele de teatru puse în scenă de In The Spot vor deveni punctul culminant al zilei tale, iar cu perseverența lor își vor găsi ușor un loc în memoria ta.

Deschide fotografia

Transparency Bacău

Încă din 2011, trupa Transparency arată că arta teatrului este una dintre cele mai sincere forme de artă. Deschiderea spre nou și pasiunea lor se văd cu ochiul liber. Cu Transparency e clar că I.D. Fest 23 va fi o ediție extraordinară.

Deschide fotografia

A.C.T .Bacău

Unele lucruri devin mai bune cu timpul. Unul dintre cele mai reprezentative exemple este vechimea de peste 19 ani a A.C.T.- ului, ce a transformat trupa în una dintre cele mai importante din Bacău. Teatrul ar fi imposibil fără spirit de echipă, voie bună și multă muncă, iar cei de la A.C.T. sunt exemplul perfect al acestor lucruri.

Deschide fotografia

Mircea Albulescu Câmpina

Încă din 2012, trupa Mircea Albulescu prosperă pe scenele teatrelor. Un nume mare pentru o trupă cu un potențial pe măsură, nu e vreo urmă de îndoială că se vor ridica la înălțimea așteptărilor noastre.

Nu este disponibilă nicio descriere.

Aici Constanța

În 2013, în cadrul Liceului Teoretic “George Călinescu” se puneau bazele acestei trupe. Luată sub aripa Asociației Teen Talent și coordonată de Tiberiu Roșu, Aici Constanța a devenit un adevărat exemplu al modului în care teatrul reușește să adune oameni. Nicăieri și nimeni nu e ca Aici, iar această trupă e determinată să facă din „acum” o experiență de neuitat.

Deschide fotografia

Heavenly Hell Timișoara

În 1997, în Colegiul Național Bănățean din Timișoara lua naștere trupa Heavenly Hell.  În prezent, cei 11 membri ai acesteia au devenit prezența angelică a I.D. Fest-ului. „Haș-Haș-iștii” te ispitesc cu stilul lor divin, dar ar fi un păcat să nu vii să-i vezi.

Deschide fotografia

A fost o plăcere să vă vedem în I.D. Fest 23!

Articol scris de Teodora Iliescu

Activitățile din timpul ediției 23 I.D. Fest

  • Spectacole invitate prezentate de UNATC și UNAGE
  • Teatru radiofonic – Teatrul Improbabil
  • Proiecție de film – „Clouds of Chernobyl” cu Isabela Neamțu
  • Workshop de hip hop cu Alexandra Barac

Ești curios să afli de activitățile diversificate de care s-au bucurat participanții ediției 23 I.D. Fest? Iată câteva dintre ele:

Spectacole invitate

În deschiderea festivalului, pe data de 20 august, Alexandru Ivănoiu a pus în scenă celebra piesă „Iepurele Alb, Iepurele Roșu” de Nassim Soleimanpour, regizat de Matei Lucaci-Grunberg. De la premiera sa din 2011, piesa a fost tradusă în peste 25 de limbi, devenind una dintre cele mai jucate piese de teatru, cu un mare impact asupra publicului.

În ziua de 21 august, s-a pus în lumina reflectoarelor lucrarea de licență „Fat Pig” pusă în scenă de UNATC ”I.L. Caragiale”. Acest spectacol s-a remarcat întotdeauna prin puterea lui de a impresiona și de a pune publicul pe gânduri. De asemenea, tot prin intermediul actorilor de la UNATC ”I.L. Caragiale”, în zilele de 22 și 24 august s-au pus în scenă spectacolele de licență Wasted” și „Romeo și Julieta”, în distribuția cărora se află Bogdan Iancu, Vlad Isăilă, Eva Cosac, Tiberiu Zavalea și mulți alții.

În zilele de 25 și 26 august, trupa de improvizație Backstage Boys intră pe scena Teatrului Bacovia cu un spectacol remarcabil, în cadrul căruia se află trainerul și îndrăgitul actor al Bacăului, Ștefan Huluba, alături de Cătălin Cosarca, Vlad Mihu, Iulian Sfircea.

În următoarele zile, între 27 și 29 august, actorii facultății „George Enescu” din Iași prezintă 2 spectacole de licență regizate de Octavian Jighirgiu. Pentru „Perfect necunoscuți”, reuniunea dintre 7 prieteni ia o întorsătură diferită, iar „Prenumele” reunește o familie într-o serie de evenimente neașteptate. 

Totodată, în cadrul aceleași facultăți, la secția de coregrafie, disertație master, a fost pus în scenă spectacolul „Hamlet”, coordonat de profesorul universitar Lorette Enache.

Teatru radiofonic

Teatrul Municipal Bacovia, partener al festivalului, a cedat scena ascultătorilor Teatrului Improbabil, proiect fondat de Alexandru Ivănoviu și Ilinca Prisăcariu. Teatrului radiofonic a adus emoție prin intermediul unor piese precum ”Frica în sân”, ”Alexandra, iz everything alright?” și ”Bad Lovers”.  

Proiecție de film – „Anul pierdut 1986”

Isabela Neamțu, jurat fidel al festivalului și actriță remarcată atât pe scenă, cât și pe marile ecrane, ne aduce pe 23 august o proiecție a filmului „Clouds of Chernobyl”. Filmul a avut premiera în cinema pe 24 iunie 2022, fiind prezent și la Festivalul de la Cannes în secțiunea Marche du Film. Acesta a fost regizat de Ligia Ciornei, fiind filmul de debut al acesteia.

Workshop de hip hop cu Alexandra Barac

Alexandra Barac dansează de 15 ani și a pus bazele acestei pasiuni prin street dance, fiind ulterior atrasă de Hip Hop, drum pe care a și rămas. Este câștigătoarea Red Bull Dance Your Style România 2021 și a participat la mai multe concursuri în Europa și S.U.A.

În cadrul festivalului, pe 25 și 27 august, s-a desfășurat un workshop împreună cu Gabriel, care a câștigat concursul B.T.M. în Brașov la categoria Hip Hop. Workshopul a îmbinat arta dansului cu cea a muncii în echipă, cultivând spiritul festivalului.

Află cine au fost jurații, trainerii și care au fost trupele participante în I.D. Fest 23!

Articol scris de Ștefania Brătescu

Jurații ediției 23 I.D. Fest

  • Coca Bloos
  • Horia Suru
  • Nona Rapotan
  • Isabela Neamțu

Cea de a 23-a ediție I.D. Fest aduce la aceeași masă personalități importante din sfera teatrului. Juriul a acceptat invitația de a participa la dezvoltarea tinerilor artiști din cadrul festivalului.

Coca Bloos

Cea mai importantă personalitate a festivalului, președinte de onoare a comisiei de jurizare, doamna Coca Bloos are rolul de cel mai vechi jurat I.D. Fest.

Aceasta este de 33 ani titulară în unul din cele mai importante teatre din România, ”Teatru Mic” din București, și a câștigat în 2007 premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal la festivalul Comediei Românești FestCo.

Horia Suru

Unul dintre primii participanți ai festivalui de teatru I.D. Fest, Horia Suru a putut să observe diferitele generații de voluntari cum evoluează de la an la an și modul în care festivalul reușește să adune atâția tineri iubitori de teatru.

Deși este la bază actor, acesta s-a remarcat prin numeroase piese de teatru și prin talentul său de a crea șcenarii uluitoare ce au lăsat publicul cu gura căscată, unul dintre cele mai distinse premii fiind UNITER 2022 pentru cea mai bună regie.

Nona Rapotan

Nona Rapotan este critic de teatru, coordonatoare a Bookhub.ro de 6 ani și o bună cunoascătoare a mediului teatral românesc contemporan.

Aceasta este foarte pasionată de orice înseamnă artă și cultură, distribuindu-și timpul într-un mod excelent pentru toate pasiunile sale și iubind să vada noi talente pe scenile teatrelor. Pasiunea sa pentru literatură este la fel de nemărginită precum pasiunea dumneaei pentru teatru.

Isabela Neamțu

Absolventă a Universității de Artă Teatrală și Cinematografie din București, și-a făcut debutul în „Clockmaker” la vârsta de 20 de ani.

Aceasta ne oferă de asemena o performanță uimitoare în filmul  ”Clouds of Chernobyl” care a fost proiectat de două ori în cadrul festivalului la Teatrul Municipal Bacovia. În prezent, aceasta este actriță titulară a Teatrului C.I. Nottara din București, fiind una din cele mai cunoscute artiste din România. Isabela Neamțu iubește să lucreze cu tinerii pasionați de artă și are un loc special în inima ei pentru cei care aleg calea artei.

Aceștia sunt cei patru jurați care își vor da verdictul asupra spectacolelor din acest an. Plini de iubire pentru artă, dar mai ales pentru tinerii actori amatori, vor da premiile și startul manifestării artistice pentru mulți dintre cei ce își doresc o carieră în lumea teatrului.

Articol scris de Teodora Chițeș

One Man Shows I.D. Fest 23

  • Cezara Cristache
  • Andreea Moroti
  • David Vasile Dumitriu
  • Dragoș Andrei Prundeanu
  • Iulia Popa
  • Luca Udățeanu
  • Luca De Mezzo
  • Julia Moraru

Cortinele grele, din catifea roșie, ale Teatrului Bacovia, s-au tras în cel de-al 23-lea capitol din basmul I.D. Fest, pentru a pune în atenția publicului personajele principale ale secțiunii One Man Show.

Află mai multe despre experiența la I.D. Fest a actorilor și dramaturgilor aspiranți, prin răspunsurile lor la întrebări precum ”Cât de mult te-ai regăsit în monologul ales?”, ”Cât de mari au fost emoțiile înainte să urci pe scenă?”, ”În ce fel crezi că te-a schimbat I.D. Fest?”.

Cezara Cristache

Cezara Cristache, este pasionată nu doar de teatru ci și de dansuri populare, fiind dansatoare în ansamblul consiliului județean Constanța.

A îmbinat muzica și jocul scenic în monologul ”Fata din curcubeu”, text care a stârnit multă emoție prin contrastul dintre subiectul dramatic, viața grea și nedreaptă a unei femei de etnie romă, și momentele comice, felul personajului de a diminua gravitatea întâplărilor prin autoironie și cântec.

”Coordonatorul meu, Tiberiu Roșu, mi-a recomandat textul <<Fata din curcubeu>>, l-am găsit în format audio și m-am îndrăgostit. Se împletește perfect cu personalitatea și cu felul meu de a fi. Nu m-am gândit la cum aș putea să îl abordez, pur și simplu m-am lăsat ghidată de ceea ce am simțit și cu îndrumarea lui Tibi am ajuns la o formă finală.”

Andreea Moroti

Aflată deja pentru a doua oară în postura de participantă la One Man Show, Andreea Moroti a ales să joace și să regizeze un monolog inspirat din cartea “Oscar și Tanti Roz”. A lăsat sala cu ochii în lacrimi prin povestea tristă învăluită în inocența personajului Oscar, un băiețel de 8 ani, bolnav de leucemie, care trăiește într-un spital.

”Vreau să dau la teatru și încerc să îmi ies din zona de confort cât mai des și să încerc de toate. Am vrut să joc iar pe scena teatrului din Bacău și să demonstrez că am crescut față de anul trecut.

Chit că înainte de moment poate simți că leșini de emoții, să urci singur și să vezi că toată scena e a ta, nu se compară cu niciun alt sentiment.”

David Dumitriu

“Omul cu gândacul”, în scenografia, regia și jocul actoricesc ale lui David Dumitriu, a ținut publicul în suspans, luându-l prin surprindere cu sfârșitul dramatic. Monologul a impresionat și juriul, aflându-se printre momentele câștigătoare, despre care poți să citești mai multe aici.

Dragoș Andrei Prundeanu

Dragoș Andrei Prundeanu, a fost actor și regizor al monologului “Sex drugs rock and roll”. ”La început eram extrem de fericit că urma să fiu singur pe scenă, pentru că cea mai mare încredere o am în mine și știam că și dacă mă încurc, o să pot să îmi duc OMS-ul până la capăt.

Când a venit ziua în care trebuia să-l prezint, nu-mi aduc aminte să fi avut emoții așa de mari de foarte mult timp, și am simțit că a trecut o săptămână până să intru pe scena.

Per total abia aștept să vin cu alt OMS și la anu’, dar e mult mai relaxant să știi că ai și alți colegi pe scenă cu tine pe care te poți baza.”

Iulia Popa

”Frankie de la 4”, a destins atmosfera și a adus zâmbete pe fețele spectatorilor prin interpretarea Iuliei Popa. ”Să îți alegi singur rolul și să joci un monolog e un exercițiu foarte bun cu sinele, pentru că te forțează să iei decizii pe cont propriu. Simt că m-a apropiat de mine, dându-mi mai multă încredere în felul în care reacționez sub presiune.”

”Îmi doream foarte mult să vin la I.D. Fest, auzisem de festival și de toată atmosfera primitoare din cadrul lui. Așteptările s-au potrivit cu realitatea, I.D. Fest a fost o experiență minunată!”

Luca Udățeanu

Luca Udățeanu a pregătit “Însemnările unui nebun”, spectacol scris de Maxim Gorki, în scenografia lui Solcanu Radu și în regia mentorilor Julieta Georoiu si Solcanu Radu.

Luca De Mezzo

Luca De Mezzo a pregătit monologul “Flori pentru Algernon”, scenografie proprie și regia de Julieta Georoiu și Radu Solcanu.

Julia Moraru

Julia Moraru, ne-a facut pe toți să reflectăm asupra importanței unei perspective pozitive în viață punând în scenă povestea lui Hazel, personajul principal al cărții ”Sub aceeași stea”.

”A fost o întreagă experiență să descopăr cum este să simți, să gândești și să trăiești având cancer tiroidian cu metastaze pulmonare, eu neavând niciodată vreo problemă medicală.

Cel mai important lucru pe care l-am descoperit alegând tema este: câtă viață trebuie să fie când joci moartea!

Prin simplul fapt că am avut curajul să fiu singură pe scenă și am reușit să transmit un mesaj, mă face să simt că am evoluat ca persoană și ca actor.

Pentru asta, mulțumesc I.D. Fest!„

Articol scris de Ana Gheorghiță și Delia Lupu

24 de filme de văzut până la Crăciun

Atunci când sărbătorile se apropie, începem să simțim că toate drumurile duc acasă. Fie că “acasă” înseamnă familia numeroasă de la țară, apartamentul modest cu un brăduț împodobit haotic sau biroul de la muncă unde îți găsești inspirația.

Acest tablou pare să fie complet abia atunci când te așezi, alături de părinți, copii sau animalele de companie, să vizionați un film care să vă aducă magia Crăciunului în suflete.

Îți propunem un maraton cu filme de Crăciun pe care să îl începi în seara asta și să îl finalizezi în Ajunul Crăciunului:

1. Ho Ho Ho (2009)

Vrei o pauză de la filmele americane? “Ho Ho Ho” este filmul pe care îl cauți. A fost primul film românesc de Crăciun, interpretat de unii dintre cei mai fermecători actori ai țării noastre. Horațiu, un băiețel de 8 ani, duce o viață modestă alături de Carmen, mama lui. Pentru că nu a avut alte posibilități, aceasta decide să îi ofere cadou o zi la mall. Crezând cu tărie în Moș Crăciun, copilul inventează un semn prin care să-l recunoască pe cel real. Aici îl cunoaște pe Ion, deghizat în Moș, în procesul unei ilegalități. Din acest moment, are loc o întorsătură de situație care dă startul aventurii pentru Horațiu. Datorită întâmplărilor din film, băiatul descoperă că miracolele de Crăciun există, iar inima lui Ion se topește când regăsește magia acestei sărbători.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=BI9EUa6g5DU

shorturl.at/oqwF0

2. The Family Stone (2005)

Această comedie îți pregătește un final la care nu te vei aștepta. Pentru prima oară, familia lui Everett Stone îi va cunoaște îndrăzneața parteneră cu ocazia Crăciunului. Familia nonconformistă a acestuia o acceptă cu greu pe Meredith, care nu este considerată destul de bună pentru fiul lor. După întâmpinarea răutăcioasă, aceasta se simte judecată de către membrii familiei, în special de Amy. Meredith a invitat-o pe sora ei pentru suport moral, însă după cearta iscată la cină, apar și mai multe complicații. Urmează o seară în care Meredith își face de cap fără prietenul său. Oare ce consecințe vor urma?

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=_wM0Zn3493o

shorturl.at/kpvzA

3. Hugo (2011)

Film făcut după cartea “The Invention of Hugo Cabret”, scrisă de  Brian Selznick  în 2007, acesta a avut un mare success. Filmul povestește viața unui băiat în Parisul anilor 1930 ce locuiește în gara Montparnasse. Acesta a ajuns acolo după ce tatăl său a murit într-un incendiu, ajungând să locuiască cu unchiul său care lucra în gară. În zilele când bărbatul era plecat, băiețelul încerca să repare mașinăria ce o găsise tatăl său, în speranța că va primi un semn de la el. Soarta acestuia depinde de o cheie în formă de inimă ce poate deschide carcasa mașinăriei. Va reuși băiatul să găseacă cheia și, odată cu aceasta, o bucățică din tatăl pierdut ?

Trailer:https://www.youtube.com/watch?v=FG9rvNhdOX8

shorturl.at/adsFR

4. Alien Xmas (2020)

Alien Xmas este un nou film animat de Crăciun, ecranizat după cartea cu același nume, scrisă de Chiodo și Jim Strain. Acțiunea filmului este una fantastică, unde extratereștrii numiți Klepts au în plan să jefuiască tot universul. Ajungând pe Pământ în data de 24 decembrie, planul diabolic al acestora este să construiască la Polul Nord un aparat anti-gravitație pentru a le fi mai ușor să ia tot ceea ce doresc, direct de la bordul navelor spațiale. Vor fi oare suficiente sentimentele umane și magia Crăciunului pentru a-i opri?

Trailer:https://www.youtube.com/watch?v=2UC7jvL_xp0

shorturl.at/luPS7

5. Edward Scissorhands (1990)

Ca orice clasic de Tim Burton, acesta conturează Crăciunul într-o manieră diferită. Peg îl întâlnește pe Edward și îl primește în casa ei, cu speranța că acesta va coopera cu neobișnuitele lui mâini. Filmul este încadrat într-un decor de poveste, dar neobișnuit, în care casele sunt profund colorate, iar costumele, machiajul și detaliile sunt ieșite din comun. Edward va încerca să se integreze în lumea care i se pare bizară, dar ce se va întâmpla atunci când el trebuie să aleagă între a sta cu fata de care s-a îndrăgostit sau a se întoarce singur în confortul lui?

Trailerhttps://youtu.be/TBHIO60whNw

shorturl.at/zBRVZ

6. It’s A Wonderful Life (1946)

“Pictura Crăciunului”, pe care directorul Frank Capra o schițează, este bazată pe povestea unui bărbat, George, ce își pierde speranța în timpul sărbătorilor, dar cineva îi apare în cale, neașteptat, cu scopul de a-i arăta cum ar fi fost viața dacă nu s-ar fi născut. Dar va ajunge acesta să se aprecieze pe el însuși și persoanele care îl înconjoară? Află prin vizionarea acestui film alb-negru ce îți va oferi o escapadă în anii ‘90!

Trailer:https://youtu.be/iLR3gZrU2Xo

shorturl.at/gGHL4

7. Love Actually (2003)

Dacă cauți un film romantic de comedie pe care să îl vizionezi în perioada Crăciunului, „Pur și simplu dragoste” este filmul potrivit pentru tine. Acțiunea se petrece cu cinci săptămâni înainte de Crăciun, în Londra. Filmul prezintă aspecte diferite ale iubirii, prin intermediul a zece povești separate care implică o serie de personaje. „Pur și simplu dragoste” ne arată haosul ce se poate dezlănțui atunci când cădem sub vraja iubirii.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=H9Z3_ifFheQshorturl.at/fpsQZ

shorturl.at/xyCGZ

8. Shrek the Halls (2007)

Dacă  dorești să te uiți la un film scurt și amuzant de Crăciun, atunci Shrek the Halls este pentru tine. Această  animație pentru toate vârstele prezintă cât de dificil este pentru Shrek să creeze Crăciunul perfect. Vor apărea multe impedimente pe parcurs, însă în final Shrek înțelege adevărata valoare a Crăciunului.

Trailer: https://youtu.be/KpytAHTmKXI

shorturl.at/dhvG9

9. Miracle on 34th Street (1994)

Fiind o copie fidelă a filmului cu același nume din 1947, „Miracolul de pe Strada 34” este un film de familie care prezintă povestea unei fetițe de 6 ani, care, după ce mama ei i-a dezvăluit „secretul” despre Moș Crăciun, nu mai are așteptări atât de mari atunci când sosește Crăciunul. Asta până când întâlnește un anumit „Moș”. Fiind convinsă că acela este adevăratul Moș Crăciun, acesteia îi este oferit cel mai frumos cadou, ceva în care să creadă.

Trailer:https://www.youtube.com/watch?v=yiypbCFV7Ao

shorturl.at/jqDV7

10. Deck the Halls (2006)

Un nou vecin vine în oraș, iar Steve Finch nu este prea mulțumit. O rivalitate se naște imediat între cei doi, aducând momente dezastruoase, dar și amuzante. Vor reuși să ajungă cei doi la o înțelegere, sau vor strica împreună Crăciunul pentru familiile lor?

Trailer: https://youtu.be/b1obxXopRro

shorturl.at/zEO89

11. Christmas under Wraps (2014)

Magia sărbătorilor o duce pe Lauren la luarea celor mai bune decizii din viața ei. Ghidată de motto-ul bunicii ei: “Poți să-ți asculți mintea, dar urmează-ți inima” , ceea ce trebuia să fie un job provizoriu, a devenit jobul perfect și locul în care se simte apreciată și iubită la intensitate maximă.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Pgi9eS3jBlg&ab_channel=HallmarkChannel

shorturl.at/rEGOU

12. The Holiday Calendar (2018)

Probabil cu toții o știm pe Kat Graham ca fiind Bonnie Bennett în The Vampire Diaries, dar acum este Abby Reilly, o fotografă care primește un calendar de Crăciun de la bunicul ei. După o inspecție ca la carte asupra calendarului și niște întâmplări stranii, ea își dă seama că acest calendar prezice viitorul. Oare îi va arăta acest calendar magic calea către iubire?

Trailerhttps://youtu.be/km7gv28_uX0

shorturl.at/eCMY1

13. Grandma Got Run Over by A Reindeer (2000)

Phil Roman, directorul filmelor Garfield ne aduce încă un film animat de comedie atât pentru copii, cât și pentru adulți. După ce că are probleme în Ajunul Crăciunului, șirul de probleme a lui Jake nu se mai termină. Când bunica lui este dispărută, Jake este responsabil pentru a o căuta, dar nu se așteaptă la accidentul neobișnuit al bunicii sale și că Moș Crăciun este real, dar nu genul de Moș Crăciun la care se aștepta.

    Trailerhttps://youtu.be/D4mIpgWrRXE

shorturl.at/cwOT5

14. Klaus (2019)

O faptă lipsită de egoism, va naște alta” spunea domnul Klaus atunci când luminițele se aprindeau rând pe rând, iar odată cu ele spiritul Crăciunului. Atunci când Jasper este trimis de tatăl său într-un orășel întunecat și dominat de rivalitate, Klaus formează legături cu bătrânul fabricant de jucării pentru a oferi bunătate celor încă plini de speranță: copiilor. Povestea poștașului și a păpușarului ne aduce mai aproape de adevărata valoarea a acestor sărbători, amintindu-ne că un simplu gest de bunătate, este o lumină ce oferă un impuls celorlalte.

Trailerhttps://youtu.be/taE3PwurhYM

shorturl.at/mCV45

15. The Polar Express (2004)

Există Moș Crăciun cu adevărat? Răspunsul necunoscut la această întrebare îl macină și pe un tânăr băiat, pentru care clopoțele au încetat să răsune. Când alege să se îmbarce în Expresul spre Polul Nord, intră în magica aventură a prieteniei, sacrificiului și, cel mai importat, a credinței. Odată urcat în tren, spiritul Crăciunul se instalează din ce în ce mai mult. Dar, totuși, va reuși el să audă sunetul dulce al clopoțeilor sau va continua să crească în absența lor, în liniște completă și ignoranță?

Trailerhttps://youtu.be/TQhRqtt-Fpo

shorturl.at/inyV4

16. The Search for Santa Paws (2010)

Semnificând începutul sezonului de Crăciun, The Search for Santa Paws nu este doar un film de familie, ci este mai mult de atât. Este foarte încântător, surprinzând adevăratul spirit și semnificația a ceea ce este Crăciunul: Moș Crăciun, ce se întâmplă într-un magazin de jucării (astfel poți să vezi cum se fac jucăriile), dragostea câinilor și a familiilor care sărbătoresc Crăciunul împreună.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=-x0CexiiC54

shorturl.at/gCOZ3

17. Elf (2003)

90% din filme care îl au pe Will Ferrell pe copertă sunt sigur comedii, deci știți la ce să vă așteptați când îl vedeți într-un asemenea costum caraghios, nu-i așa ?   Acest film din 2003, în regia lui Jon Favreau, prezintă povestea complicată, dar nelipsită de umor, a unui elf puțin…încurcat. Dacă sărbătorile de iarnă sunt despre a te durea stomacul de râs (și nu doar de la cât de mult ai mâncat), această comedie de sezon este rețeta perfectă pentru tine, gata în doar 97 de minute.

Trailerhttps://www.youtube.com/watch?v=a54yC1etmVc

shorturl.at/nsJT9

18. Love Hard (2021)

Această comedie romantică păstrează clasicul bine-cunoscut al poveștilor amoroase de iarnă, aducând un element nou: online dating-ul. A nu se confunda cu „Die Hard” totuși (chiar dacă și acela mai este încadrat la „filme de crăciun”), pentru că o mică greșeală te-ar duce de la romanță la acțiune cât ai zice „boom!”. Dacă presimți că sub brad, în loc de un telefon nou, o să găsești o pereche de șosete, filmul acesta o să îți arate că se poate și mai rău. O poveste ce se desfășoară într-o oră și 46 de minute, orice amator de rom-com ar fi încântat să descopere cum o mică minciună, mai mult sau mai puțin vinovată, poate să ducă la poveste comică și romantică.

Trailerhttps://www.youtube.com/watch?v=3boMRfx6cjE

shorturl.at/hzIR9

19. Frosty the Snowman (1969)

Ați auzit vreodată de acest personaj ? Având propriul lui cântec și propriul lui film, mă îndoiesc că nu l-ați cunoscut vreodată. Acest film de animație a debutat în 1969, dar de atunci s-au mai făcut câteva variante ( spre exemplu cea din 2005, „Legenda lui Frosty, omul de zăpadă”, cu durata de 67 de minute). Dacă aveți 25 de minute să vă amintiți de copilărie ( și părinții voștri la fel), povestea omului de zăpadă magic e o variantă bună de a intra în spiritul Crăciunului.

Trailerhttps://www.youtube.com/watch?v=N6p6LRtQ2WY

shorturl.at/ijxW1

20. Grumpy Cat’s Worst Christmas Ever (2014)

Filmul Grumpy Cat’s Worst Christmas Ever prezintă o poveste ficțională despre viața lui Tardar. Grumpy Cat este o pisică singuratică dintr-un magazin de animale, care nu este dorită de clienți. În apropierea sărbătorilor de iarnă, o fetiță pe nume Chrystal intră în magazin și se îndrăgostește de această pisică, deoarece realizează că este singura care poate vorbi cu ea și o poate înțelege. Oare va reuși Chrystal să o facă pe Tardar să fie prietenoasă și să învețe ce este Crăciunul?

Trailerhttps://youtu.be/PrSPuBYm-Cw

shorturl.at/cwyK4

21. The Man Who Invented Christmas (2017)

Un mare artist are nevoie de mari idei și uneori,de un mare eșec. „Omul care a inventat Crăciunul” suprinde magicul proces de creare a faimoasei opere „O poveste de Crăciun” scrisă de Charles Dickens. Un film în care personajele de pe hârtia consacratului autor îi acaparează gândurile, viața și timpul prețios pentru a-l învăța o lecție importantă. Va reuși el să afle scopul acestor mari dificultăți, să își înfrunte trecutul și să își publice cartea până în ziua de Crăciun?

Trailerhttps://youtu.be/UxcnYR3mcPU

shorturl.at/gjxE8

22. Arthur Christmas (2011)

Moș Crăciun este real și este cel mai bun om din lume. Asta spune Arthur Christmas, fiul cel mai tânăr a lui Moș Crăciun, în fiecare scrisoare adresată copiilor din toată lumea. Arthur nu este cel mai apreciat membru al familiei Christmas, însă toate acestea se vor schimba atunci când un copil nu își primește cadoul. Va urma o călătorie plină de aventuri pentru ca ultimul copil să-și primească cadoul dorit. Va reuși Arthur să pună cadoul sub brad la timp? Și dacă nu, acel copil o să mai creadă în Moș Crăciun?

Trailer: https://youtu.be/7tk-WZSqIGQ

shorturl.at/suIU7

23. Little Women (1994)

Conturat pe baza romanului scris de Louisa May Alcott, acest film te va face să treci alături de cele patru surori prin confruntările de care au parte, cu o esență de sărbători. Ceea ce ar putea părea doar un film despre o legătură strânsă, la bine și la greu, a acestora, se transformă într-o călătorie în timp, prin lumea dominată de greutăți și încercări de a face cunoscut feminismul. Să nu te lași copleșit de emoții atunci când ele renunță la micul dejun de Crăciun, pentru a-l oferi nevoiașilor!

Trailer: https://youtu.be/lWn4h2YLxGA

shorturl.at/fgloL

24. The Holiday (2006)

Epuizate de problemele din viața lor, Iris și Amanda stabilesc să facă schimb de case prin intermediul unui site. Trăind vieți total opuse, cele două femei sunt puse în situații cu care nu sunt obișnuite. În timp ce se străduiesc să lase trecutul în urmă, acestea întâlnesc doi bărbați de care se vor îndrăgosti pe parcurs. Amanda este cucerită de șarmul lui Graham, însă este nevoie de o vizită surpriză pentru a-i afla adevărata poveste. Iris și Miles se cunosc treptat și evoluează frumos împreună. Vor mai reveni acestea la casele lor?

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=BDi5zH18vxU

shorturl.at/frMRT

Vizionare plăcută!

Citește și:

https://idfest.ro/2021/03/03/povestile-bunicilor-din-generatie-in-generatie/

https://idfest.ro/2021/09/10/editia-22-i-d-fest-se-intoarce-acasa/

https://idfest.ro/2021/05/30/voluntariatul-din-suflet-pentru-suflet/

Cei mai buni dintre cei mai buni – Câștigătorii ediției 22 I.D. Fest

17 septembrie a adus emoții în rândul actorilor amatori din toată țara ce s-au adunat în fața ecranului telefonului sau al laptopului, singuri sau cu întreaga trupă în spate, să urmărească premierea online a celei de-a 22-a ediție I.D. Fest. Din Bacău, București, Brașov, Botoșani, Constanța și Timișoara, am aplaudat cu toții în sincron la tragerea cortinei virtuale. 

S-a dezbătut mult, atât de către spectatori dar mai ales de juriu: ”Cine a fost cel mai expresiv?” , ”Cine a avut cel mai bun decor?” , ”Cine a transmis cel mai bine mesajul piesei?”. Fiecare a ajuns la concluzii diferite, dar știm deja că gusturile nu se discută.

Află care au fost toate cele 12 spectacole și spune-ne care este favoritul tău!                                           

http://idfest.ro/2021/09/10/editia-22-i-d-fest-se-intoarce-acasa/

Descoperă cum se simte victoria direct de la actori, regizori, scenografi și traducători!                                                                             

Ei sunt cei care au reușit să transmită emoția teatrală cel mai bine, din perspectiva profesionistă a juraților:

Cel mai bun spectacol: Victory of Art București

Spectacolul “El Muro” este menit să tragă un semnal de alarmă asupra lucrurilor care se întâmplă în jurul nostru. Un spectacol despre ziduri, bariere, piedicile dintre noi, dintre oameni, dintre semeni, dintre generații, dintre popoare. Un spectacol de teatru-dans creat cu o generație de adolescenți ca un strigăt către sufletul lumii – un spectacol actual, și totodată atemporal, cu o forță asemănătoare tăcerii care sparge pereții și dărâmă zidurile.

Spectacolul s-a născut acum câteva luni, când am început să ne adunăm la cursurile de teatru-dans cu Paul Cimpoieru și punând fiecare ideile noastre cap la cap, a creat fiecare niște momențele, ne-am gândit ce să păstrăm și ne-am trezit cu un super spectacol. Între noi ca echipă este o super atmosferă, lucrăm cu bucurie, venim cu drag la repetiții, abia așteptăm spectacolele, ne punem tot sufletul pe scenă.

Când a început Festivitatea de Premiere la I.D. Fest chiar eram într-o repetiție pentru ”El Muro”. Am luat o mică pauză și ne-am așezat toți în fata ecranului de la telefon. Stăteam toți cu sufletul la gură, iar când a apărut “El Muro” pe ecran la Trofeul I.D. Fest, am început să urlăm toți, am sărit în sus, ne-au dat lacrimile de bucurie. A fost minunat, ne-am bucurat enorm. Experiența I.D. Fest a fost superbă pentru noi! Abia așteptăm să revenim și vă mulțumim mult!”

Cea mai bună regie: Gherghel Daria (A.C.T. Bacău)

M-am simțit ca o soră mai mare pentru trupă, simțeam că doar le dau sfaturi ca să-și construiască singuri piesa, nu că le fac propriu zis regia. Membrii trupei fiind și persoane cu care mă cunosc și cu care sunt foarte bună prietenă, majoritatea repetițiilor au fost caterincă și pe deasupra și productive. 

Textul ”Furtul de pe strada Scurtă” este unul foarte static și mult prea puțin oportun. Ca să iasă ce a ieșit din el a fost nevoie de tăieri de text în exces, adăugiri din alte texte ale lui Dumitru Solomon, băgat glume și chestii cât să fie înțelese, schimbat, tăiat și băgat personaje, și toate astea doar ca să rezolvăm textul. Nu mai zic de decor și toate celelalte. 

Premiul pentru Cea mai bună regie nu l-am simțit cum aș fi crezut. Adică da, m-am bucurat. Dar doar puțin, așa, pe la colțul gurii, nu mă gândeam decât la faptul că se poate mai bine și e loc de crescut, de progres, de evoluție. Deci… m-a pus cumva pe muncă și mai tare.

Cea mai bună scenografie: Eduard Biliboc (Nobody’s Group Bacău)

În cadrul realizării scenografiei spectacolului ”ADN” am avut parte de o provocare interesantă, întrucât am încercat să setăm cât mai precis atmosfera piesei în scenă, folosindu-ne de un decor cât se poate de simplu, dar sugestiv.

Repetițiile cu trupa de teatru Nobody’s Group Bacău au decurs foarte bine datorită aplicării unei metode eficiente pentru munca în echipă:  feedback-ul constructiv. Astfel, progresul a fost din ce în ce mai vizibil de la o repetiție la alta.

În ceea ce privește scenografia, singura dificultate întâmpinată a fost inițial schimbarea decorului de la o scenă la alta, aspect care necesită multă atenție dar care a căpătat o formă precisă de-a lungul repetițiilor, rezultatul final fiind cel stabilit la nivel colectiv.

În momentul câștigării premiului am fost plăcut surprins, deoarece nu mă așteptam nici măcar la ideea de nominalizare. În final, vreau să mulțumesc trupei de teatru Nobody’s Group atât pentru colaborare, cât și pentru schimbul de experiență și energie avut de-a lungul acestei “călătorii”.”

Cel mai bun actor în rol principal: Vladimir Țeca (Brightside Drama București)

Personajul pe care l-am jucat în ”#Yolo” este un adolescent pe nume Jack, care duce o viață cât se poate de normală, până în momentul în care află că are o tumoare, ceea ce îi schimbă complet viața. Mi-a fost pe de o parte destul de ușor sa abordez acest rol, deoarece, având aceeași vârstă cu personajul, am practic aceeași experiență și aceeași înțelegere a ceea se petrece. Am asociat tot ce pățește el în piesa cu lucruri care mi s-au întâmplat mie în viață și cu emoțiile pe care le-am simțit în momentele respective. În schimb, mi-a fost greu sa mă pun în pielea unui om care află o veste atât de tulburătoare, dar cu multă muncă am reușit să obțin o oarecare înțelegere.

Am început să lucrăm la această piesă în aprilie 2020, făcându-ne unele dintre cele mai frumoase amintiri. Câștigarea premiului m-a luat prin surprindere. Consider că este un premiu pentru toată trupa, având în vedere că e absolut sigur că nu aș fi putut să îl iau fără oamenii cu care am lucrat și mai ales, nu aș fi putut să îl iau fără coordonatorul nostru, Ionuț Niculae.”

Cea mai bună actriță în rol principal: Ioana Alexuc (Atelierul de Teatru Botoșani)

Am interpretat-o pe Masa din “Trei surori” de A.P.Cehov – text după care am creat împreună cu trupa spectacolul “Mâine vom fi fericiți” . Înainte de a începe spectacolul propriu-zis, am avut câteva luni în care am discutat doar despre Cehov, i-am citit operele și am adaptat textul – luni în care Masa a apărut de la sine. 

Repetițiile au fost captivante, lucrul pe text fiind partea mea preferată. Lunile de “studiu” au cam pus pata pe Masa. Plus că e minunat să ai o echipă pasionată unde lucrează toți cu un chef nebun. Nu erau repetiții, ci întâlniri lungi în care discutam fiecare detaliu pus de Cehov – Unde? Cum? Din ce motive?

Premiul a fost o surpriză plăcută și experiența I.D. Fest a fost bine primită – o despărțire dulce – I.D. Fest fiind primul meu festival cu Atelierul de teatru și, 4 ani mai târziu, ultima deplasare din experiența mea de liceean. 

Cel mai bun actor în rol secundar: Vladimir Tudoran (Aici Constanța)

Personajul pe care l-am jucat eu, Jack mic, este un băiat de 10 ani foarte aerian, ce are un ceas în loc de inimă. Având acest handicap, el nu poate avea parte de emoții reale, mai ales de dragoste. El începe să descopere lumea adevărată printr-o serie de întâmplări frumoase, dar și periculoase. 

Pentru mine acest rol a fost ușor de interpretat, deoarece mi s-a potrivit ca o mănușă, având un fizic și o voce care m-au avantajat. Când am aflat că am câștigat, eram în tren împreună cu ceilalți din trupă, în drum spre Constanța ,venind de la un alt festival. M-am bucurat pentru că era primul trofeu câștigat de mine și era și primul festival de teatru în care am jucasem. Ceilalți au început să mă felicite și a fost un moment extraordinar! Ah și țin să menționez că am cam trezit tot vagonul și era să primim o reclamație, dar a fost ok. ”

Cea mai bună actriță în rol secundar: Iris Maria Nica (Nobody’s Group Bacău)

Cu rolul Liei am încercat să mă joc destul de mult, să încerc lucruri diferite la fiecare repetiție, chiar și la fiecare spectacol. Piesa de teatru “ADN” se bazează mult pe relațiile dintre personaje, pentru care toți am lucrat foarte mult.

Repetițiile au fost destul de obositoare, în principal pentru cât text am avut de învățat. Dar toți cei din trupă au fost foarte de înțelegători și m-au ajutat de fiecare dată. Am primit foarte mult feedback de la fiecare în parte, fără de care interpretarea Liei nu ar fi fost ceea ce este azi. 

Am primit vestea că am câștigat când eram la Suceava cu majoritatea colegilor de trupă. Am fost cu toții anunțați de premii de către un alt coleg. Am sărit în sus și ne-am îmbrățișat cum o facem de obicei, “group hug”.

Nicio fărâmă din munca noastră nu este pentru premii, ci pentru respectul nostru față de artă și dorința de a crește constant. Dar să primești astfel de apreciere și validare din partea unui juriu format din oameni care profesează în domeniul teatrului, e un sentiment extraordinar.”

Premiul Special al Juriului:

Personajul colectiv “Fata” (Brainstorming București)

Când am început să dramatizăm eseul, cea mai mare îngrijorare avea legătură cu repetițiile și cu faptul că va trebui să portretizăm victime și abuzatori. A existat mereu o mică frică, care se clădea cu fiecare scenă nouă, dar care ulterior s-a disipat. 

Am pornit repetițiile cu gândul că nimeni de aici nu trebuie sa joace sau să fie ceea ce indică textul la prima vedere. Am rămas mereu destul de detașați, încât să păstrăm o atitudine sănătoasă, însă destul de implicați, pentru a nu omite greutatea și importanța spectacolului.

În mod evident, e imposibil să nu te bucuri pentru un premiu. Cu atât mai mult în contextul în care pe durata repetițiilor, personajul colectiv “Fata” a născut cele mai multe dubii și îngrijorări, temându-ne că e prea abstract, prea haotic și greu de înțeles. 

Din acest motiv, ne-am petrecut zile întregi lucrând doar cu acest personaj, care ulterior s-a sedimentat așa cum ne-am fi dorit, deși noi încă nu știam asta. Prin urmare, deși nu e definitoriu pentru calitatea spectacolului, premiul ne-a dat un mic semn că ceva a fost bine în ce am făcut cu acest personaj.”

Iarina Chiciu pentru traducerea spectacolului “ADN” (Nobody’s Group Bacău)

”În raport cu noi, ADN are o poveste cel puțin interesantă. Încerc să-mi canalizez talentul latent de cronicar spre a-i face onoare.

Luminița acestui spectacol a început să pâlpâie pe radarul trupei în 2018, adică acum trei ani. Dintre spectacolele propuse la momentul respectiv, ”ADN” ne atrăsese cel mai tare, stilul dramatic având un farmec aparte. După ce am convenit că ”ADN” e ‘aleasa’, m-am oferit să o traduc pentru că-mi plăcea enorm textul, dar și pentru că așa-mi puteam instrumenta apetența pentru engleză. S-a ajuns să nu jucăm ”ADN” în 2018 pentru că, realistic vorbind, nu ni se potrivea mănușă din considerentul distribuției, așa că am optat pentru alt spectacol. ”ADN” a intrat într-un fel de penumbră, ascunzându-se prin arhivele noastre digitale. Dar uite-ne aici, în 2021, cu o generație complet nouă care a dat viață spectacolului. Și încă cum. 

Traducerea a fost o aventură. Faptul că procesul în sine implică o atenție imensă asupra nuanțelor lingvistice și asupra contextului mi-a oferit o portiță binevenită de a rumina textul. Fiecare secvență în care Leah era surprinsă în monolog îmi stimula secreția de serotonină, drept să spun. Pe de altă parte, aveam și momente în care-mi mai puneam la îndoială integritatea mentală. Nici moartă nu mi-am putut da seama cum ar fi trebuit să interpretez didascalia ‘beat’. În plus, a fost cumva frustrant să văd anumite replici pierzându-se în traducere.

În ceea ce privește Premiul Special, pot descrie reacția mea doar printr-un artificiu publicitar ieftin: ȘOC. Exact așa, scris cu majuscule. Poate chiar și cu bold. Vestea a determinat în mine un șir de reacții în lanț, începând de la ‘stai, ce ?’ la ‘WOOOOOOO’. Ultima interjecție este încă în vigoare. 

Addendum : le-am mai zis-o alor mei, dar vreau s-o fac și într-un articol. Vă iubesc și-s tare, tare mândră de voi.” 

Premiul Coca Bloos: Otilia Rojniță ( InTheSpot Bacău)

”Personajul meu, Bianca, e o tipă foarte interesantă din punctul meu de vedere. De exemplu, mi s-a părut surprinzător că Bianca nu a plâns niciodată până în pragul morții, o trăsătură anormală pentru o adolescentă de 16 ani

Am vrut să explorez, să-mi imaginez o fată puternică, în momentul în care a început să plângă să se simtă mai mirată de faptul că plânge decât de faptul că se află într-o situație fără scăpare.

Repetițiile au fost extraordinare. Îmi iubesc trupa din toată inima. Când am început să lucrăm serios, toată lumea a respectat asta. Toată lumea se asculta reciproc. E un fenomen fascinant cum un grup de adolescenți cu scop comun se pot coordona atât de bine unii pe alții. 

Când am auzit că am câștigat premiul Coca Bloos, am încremenit pur și simplu. A fost și foarte amuzant că eu nu eram în apelul de pe Zoom și eram în telefon cu oamenii prezenți la premierea online. Nu înțelegeam nimic în prima instanță și după am auzit cum toți au început să țipe și să se bucure și eram foarte confuză. Premiul acesta a fost tot de ce aveam nevoie pentru a-mi definitiva decizia de a da la teatru.

Cel mai bun ONE WOMEN SHOW:

Victoria Ionescu

”Personajul pe care l-am jucat este în ultimă instanță o fată care explică de ce și cât de important este teatrul pentru ea, sunt eu. Poate sună ciudat, însă eu m-am îngrijorat mai mult decât să mă bucur când am început să văd actoria ca ceva ce aș vrea să aprofundez și să profesez, știind clar că mama mea nu ar fi deloc de acord și că nu ar fi o viață tocmai “liniștită”. Dar atunci când dai de adevăr, ai datoria să îl recunoști și să îl accepți.

Am “încorporat” personajul în mine. Așa a devenit mai vulnerabil, a zâmbit mai mult, a avut grijă să nu vorbească prea mult pe un ton iritat, s-a bucurat nespus să povestească despre dragoste și a vorbit despre părinții ei cu un sentiment mixt între înțelegere și regret.

M-am simțit ca și cum aș fi câștigat încă din momentul în care am terminat și am intrat din nou în culise. Înainte să sune extraordinar de arogant, vreau să explic: cel mai mare câștig pentru mine a fost faptul că am reușit să fac ceea ce mi-am propus. 

Când am aflat că am luat un premiu pentru ceea ce făcusem, m-am bucurat pentru că a venit ca o confirmare că ceea ce fac este bine, că pot avea în continuare încredere în mine să explorez această “zonă”. Am zâmbit și când festivitatea s-a încheiat și am închis calculatorul, m-am luat la propriu de una singură în brațe și mi-am spus felicitări, am stat la mine în cameră, am ascultat muzica, am plâns puțin, am asimilat practic momentul și apoi le-am dat părinților mei mesaj pe grupul de WhatsApp al familiei că am luat premiul.”

Maria Țapușa

La început mi-a fost foarte greu să înțeleg personajul pentru că nu era în totalitate creat de mine și ușor-ușor mi-am dat seama că trebuie să-i găsesc niște caracteristici în care să mă regăsesc ca să îmi fie mai ușor și după s-a omogenizat totul, ieșind această tânără vulnerabilă și firavă, care țintea sus pentru a deveni actriță.

Repetițiile au fost puține și încărcate de tensiuni cu mine pentru că îmi doream foarte mult ca momentul să aibă o finalitate frumoasă și uite că așa a și fost .

Dat fiind că nu aveam foarte multe repetiții în spate, mi-am dat seama că singurul lucru pe care pot să-l fac e să am încredere în mine și să transmit energia mea bună publicului.

Am fost foarte fericită și mai ales recunoscătoare coordonatorului meu Tiberiu Roșu, care a avut răbdare cu mine, m-a îndrumat și m-a ajutat cu indicații pentru a ajunge la acest rezultat.”

Ore întregi de repetiții și muncă asiduă stau în spatele fiecărui premiu și fiecare rezultat în parte este o dovadă de ambiție și voință! 

Rămâi aproape ca să afli ce surprize pregătește cea de-a 23-a ediție I.D. Fest!

Articol scris de Delia Lupu

Citește și:

http://idfest.ro/2021/09/25/i-d-fest-editia-22-o-zi-la-festival/

https://idfest.ro/2021/09/10/editia-22-i-d-fest-se-intoarce-acasa/https://idfest.ro/2021/05/30/voluntariatul-din-suflet-pentru-suflet/

I.D. Fest ediția 22 – o zi la festival

Cum arată cea mai încărcată zi din festival

Cea de-a 22-a ediție a I.D. Fest revine anul acesta cu forțe noi și cu un nou plan de acțiune – 12 trupe, 12 zile. De data aceasta, am împărțit cele 12 zile de I.D. Fest în două serii – primele 5 trupe de teatru amator au dat startul festivalului, urmând ca restul 7 să fie primite în ziua a șaptea. Cum decurge astfel o zi în care trupele vin și pleacă, iar spectacolele la teatru sunt în plină desfășurare?

26 august 2021,

8:30 a.m. – Colegiul Tehnic de Telecomunicații Nicolae Vasilescu Karpen

Bună dimineațaaaa I.D. Fest!! O dimineață corectă se începe mereu cu o cafea bună și un zâmbet și exact asta am pregătit pentru trupele participante – “1 smile, 1 coffee”. Micul dejun se servește astăzi într-un zâmbet continuu, fiind primul pas către cea mai încărcată zi din tot festivalul.

În ciuda stresului și a emoțiilor, organizatorii își păstrează entuziasmul, cu muzica răsunând la maxim din camerele de lucru. Cu pancartele și aparatele foto în ghiozdane, ne îndreptăm spre gară, unde așteptăm cu brațele deschise trupele care trebuie să ajungă din minut în minut.

Căminul freamătă de voluntarii grăbiți care pregătesc și verifică fiecare cameră pentru a le oferi participanților cele mai bune condiții pe durata festivalului. Cu textele în mână și emoțiile la pachet, participanții care vor urca astăzi pe scenă se îndreaptă spre teatru.

11:30 a.m. – Teatrul Municipal Bacovia

Intrând în teatru, se aprind reflectoarele și întreaga sală prinde viață. Primul spectacol în agendă este cel al trupei InTheSpot Bacău, care se termină în aplauzele rapide ale organizatorilor, întrucât au foarte puțin timp la dispoziție să pregătească scena pentru One Man Show-uri.

Voluntarii care stau la intrare numără frenetic fiecare persoană care intră în teatru, având cutia de măști la purtător. Totul este într-un ritm alert între OMS-uri, iar vremurile grele cer măsuri disperate, așa că intrăm și la lumini – „Nu m-a deranjat să stau la lumini, că oricum îmi doream să învăț și chiar a fost amuzant că m-am împrietenit și cu domnul luminist!”, spune Ilinca Tuluș, voluntar I.D. Fest. Într-o pauză binemeritată, organizatorii aduc la teatru un prânz cald și o vorbă bună pentru participanții care își așteaptă emoționați rândul la scenă.

15:30 p.m. – Colegiul Tehnic de Telecomunicații Nicolae Vasilescu Karpen

Curtea este plină de bagajele participanților care își vor face check-in-ul la cămin, dar nu înainte ca toată organizarea să fie testată de covid. Cu cea mai mare eficiență, împărțim welcome pack-urile trupelor de teatru și îi conducem la camerele care le-au fost alocate.

Pentru că șase zile de I.D. Fest nu au fost suficiente, cei din Brainstorming București poartă în continuare cu ei spiritul festivalului în Bacău, spunându-ne că „cele mai frumoase amintiri ca trupă le avem din I.D. Fest” și cu cea mai mare sinceritate mărturisindu-ne că „le place mai mult la Bacău decât în București. Este ceva diferit aici”.

20:30 p.m. – Teatrul Municipal Bacovia

Adus din Iași de către Universitatea Națională de Arte „George Enescu”, spectacolul invitat „Fenomen Tropical” umple întreaga sală de teatru.

Spectatorii așteaptă cu sufletul la gură să înceapă o adevărată operă de artă care este caracterizată de jocuri de lumini exotice și un decor care pare că este desprins dintr-un alt univers. Distracția și voia bună care, în acest context, sunt contagioase, se teleportează înapoi la cămin, unde începe, încă o dată, petrecerea.

După o zi atât de încărcată fizic și emoțional de festival, pui capul pe perna unuia dintre cele șase paturi din camera înghesuită de cămin, închizi ochii și visezi. Nu mai resimți oboseala pe care ai acumulat-o de-a lungul zilei. Acum ești liber și gândurile îți zboară la un singur lucru: experiența I.D. Fest – voluntariat, clipe de neuitat, dar cel mai important, familie!

Articol scris de Aida Akil

Citește și:

http://idfest.ro/2021/09/10/editia-22-i-d-fest-se-intoarce-acasa/

https://idfest.ro/2021/05/30/voluntariatul-din-suflet-pentru-suflet/https://idfest.ro/2021/08/07/viata-din-spatele-instagramului-aesthetically-boring/

Ediția 22- I.D. Fest se întoarce acasă

Cele 12 trupe de teatru participante la I.D. Fest ediția 22

La I.D. Fest mai întâi zâmbesc, la I.D. Fest mai și iubesc; I.D. Fest nu-i niciun test, I.D. Fest simt că trăiesc…

Imnul I.D. Fest dă startul unei noi ediții: „din nou împreună”. După un an călător, dăm refresh la festival! Bacău sau București, Timișoara sau Constanța, Brașov sau Botoșani, trupele de teatru amator din toate colțurile țării se alătură pentru prima sau chiar și a douăzeci și doua oară experienței I.D.! 12 trupe, 12 povești diferite gata să te aducă la lacrimi, prin comedie, dramă, ba chiar și tragedie. Dacă nu ai prins bilet la cea mai recentă ediție, iată un mic rezumat al spectacolelor urmărite anul acesta :

A.C.T. Bacău

Panică, panică, panică”!” Începe primul spectacol al ediției 22! Trupa A.C.T. Bacău sparge gheața cu spectacolul „Furtul de pe strada scurtă”, scrisă de Dumitru Solomon. După o greșeală comisă de poliție în legătură cu un furt, proprietarul unei prăvălii pierde ceva mai important : identitatea.  Închis pe nedrept, Josef Pavlicek își dă seama că numele reprezintă o „haină” pe care o îmbracă și o dezbracă și că sistemul din acele timpuri e unul eronat. Făcând parte și din organizare, tinerii s-au „dezbrăcat” de atribuțiile de voluntari pentru a le „îmbrăca” pe cele de A.C.T.ori. „Scenografie impresionantă și un joc de lumini interesant” se aud glasurile încântate ale spectatorilor odată ieșiți din sală. Dar oare cum a reușit echipa să schimbe distribuția în ultim moment, când un membru cheie al trupei își luxează piciorul cu două zile înainte de spectacol ? „Ne-a fost greu, dar ne-am adaptat” spune Rareș Drăgulin, coordonatorul trupei.

Nobody`s Group Bacău

Nobody’s Group a jucat piesa „ADN”, în care glumele unor adolescenți merg atât de departe, încât aceștia rămân cu moartea prietenului lor pe conștiință. Grupul, așadar, decide să ascundă fapta cruntă săvârșită și, astfel, fiecare dintre ei ajunge să își dezvăluie adevărata natură. Sala era cufundată într-o liniște apăsătoare, publicul urmărind fiecare monolog cu sufletul la gură: presupusa victimă este în viață? Curioasă de experiența actorilor, m-am strecurat în culise după tragerea cortinei, descoperind o oarecare ușurință în ochii lor. „M-am simțit mai confortabil pentru că am fost în orașul meu”, spune Rareș Ichim, membru Nobody’s Group.

Brainstorming București

Pregătiți-vă șervețelele!”, ne-au avertizat membrii trupei Brainstorming București înainte de a viziona piesa „Ca să nu știu doar eu”. Cu temele nefăcute, am lăsat spectacolul să mă surprindă, urmărind o poveste ce privește evoluția relației dificile dintre o fată și tatăl ei, în România anilor  1990-2000. Cu monologuri intime și secvențe cutremurătoare, textul este bazat pe o poveste reală, o experiență personală despre care Ioana Burtea a scris în DoR în toamna lui 2020, eseul „Vorbesc”. Aplauzele acopereau suspinele spectatorilor înlăcrimați. „Mi-a schimbat viața” se auzeau glasurile tremurate ale privitorilor.

Atelierul de Teatru Botoșani

În ediția de anul acesta a festivalului, Atelierul de Teatru a pus în scenă piesa „Mâine vom fi fericiți”, inspirată de „Trei surori” de A. P. Cehov, ce urmărește un grup de prieteni cu un țel comun : să ajungă la „Moșcova”. Ce se va întâmpla cu jocul visului „moscovean” când copiii vor crește ? Ce va fi atunci când viitorul cu care se joacă de mici se va apropia din ce în ce mai mult de prezentul maturității ? Coordonatoarea trupei, Lenuș Moraru, ne spune că: „Atelierul de Teatru are grijă de copiii care se transformă în adolescenți, ca un fel de ursuleț de pluș cu sabie și scut”. M-am lăsat purtată de poveste, de muzică și text ca un copil. Am crezut fiecare cuvânt, urmând ca la final, să fiu și eu, la rândul meu, determinată să lupt pentru îndeplinirea propriilor vise. Decor, costume, scenografie, regie, toate au contribuit la un spectacol de-a dreptul frumos.

4teen București

Pentru prima dată în cadrul I.D. Fest, trupa 4teen din București a urcat pe scena Teatrului Bacovia cu spectacolul „Copii de aruncat”, inspirat din romanul scriitorului japonez Ryu Murakami. Doi copii abandonați în boxe de bagaje cresc împreună la un orfelinat, iar mai apoi sunt adoptați de o familie modestă. Curând, drumurile fraților se despart, încercând să își atingă scopurile lor finale: unul să devină din ce în ce mai celebru, iar celălalt să distrugă Tokio-ul. Reușesc ei oare ? Misterios și complex, „Copii de aruncat” a fost o provocare atât pentru actori, cât și pentru public, mesajul fiind ascuns printre rânduri.

InTheSpot Bacău

InTheSpot Bacău dă startul celei mai grele zi de festival. Aceștia pun în scenă piesa ”Pisica Verde” în care fiecare dintre cele 6 personaje are probleme în familie, fiind tineri scăpați de sub control. Asta îi face să își creeze această lume imaginară care nu aduce decât probleme. Pisica Verde este personajul fantastic născut în mintea lui Dani și cheia întregii povești, care a reușit să țină în permanență întreaga sală cu sufletul la gură, întrucât poveștile personajelor se interschimbau chiar în punctele lor culminante.

Transparency Bacău

După 2 ani de pauză, Transparency revine în forță la cea de a 22-a ediție I.D. Fest, cu spectacolul  ”BANG BANG”, adaptat după “Bang Bang You’re Dead” de William Mastrosimone. Întuneric. Lanterne. Suspans. Am privit, fascinată, lupta interioară dintre Josh, personajul principal, și victimele sale. Am urmărit poveștile unor adolescenți care ”nu au mai avut timp” și am observat cum influența proastă și gândurile negative te îndeamnă să recurgi la fapte extreme. Muzica de efect, jocurile de lumini și râsetele isterice, împreună cu scenografia gândită până în cel mai mic detaliu au contribuit la crearea unuia dintre cele mai de impact spectacole ale anului. Întuneric. Lanterne. Suspans.

AICI Constanța

Trupa AICI a pregătit povestea suavă „Mecanica inimii”, de Mathias Malzieu despre cel mai fragil puști din lume ce trece prin „chinurile dragostei”, cu riscul pierderii propriei vieți. Așa se întâmplă când ai pe post de inimă o proteză făcută dintr-un ceas de lemn ce în orice clipă poate ceda.  Decor de basm și costume colorate: am pătruns în cărțile copilăriei, mi-am amintit de speranța finalului fericit și am încrucișat degetele atunci când ceasul a cedat. Nelipsiți de propriile aventuri, tinerii actori au trăit pe muchie de cuțit, adunând toată recuzita cu doar 5 minute înaintea începerii spectacolului.

Amprente Brașov

O voce de copil ne-a introdus în ce urma să fie cea mai comică adaptare a poveștii clasice ”Scufița Roșie”. Contemporan și îndrăzneț, Amprente a pus în scenă piesa „dontcrybaby” care vorbește de la sine prin prezentarea realității exact așa cum o vedem zi de zi. Aceasta surprinde revolta interioară a fiecarui personaj și tot ce se ascunde după suprafață. O junglă urbană în care fiecare își urmărește scopul. Cum arată o poveste a copilăriei raportată la viața reală? Cum delimitezi influențele pozitive de cele negative? Cu un spectacol de poveste și-au pus ”amprenta” pe chipurile spectatorilor, ”Am râs până la lacrimi”.

Heavenly Hell Timișoara

Introduși în sala de spectacol cu un chip înlăcrimat, Heavenly Hell ne-a oferit experiența piesei ”Materie Cenușie” care deschide ușile către un moment de introspecție, explorând haosul ce se sădește în fiecare din noi. Cu un mesaj serios și puternic și personaje cu care vei descoperi că ai mai multe în comun decât ai crede, aceștia vă invită în orașul lor. ”Aveți grijă la semne!” ne-au sfătuit actorii. Textul complex a lăsat atât publicului, cât și lui Bogdan, personajul principal, libertate de interpretare. Introdus în lumea fricilor sale, acesta așteaptă ”licitația” și sentința ”Kafkăi”. Tu cum ai reacționa dacă ai fi pus față în față cu propriile tale frici?

Brightside Drama București

Brightside Drama și-a început piesa într-un mod original și neașteptat,  ei fiind cei ce ne-au deschis ușile teatrului, primindu-ne în pași de dans într-o atmosferă de petrecere, la un spectacol ce s-a dovedit a fi nu chiar atât de vesel. De câte ori ai visat la momentul în care vei intra la facultate, îți vei lua viața în piept sau vei fi liber să faci ceea ce îți place? Am urmărit piesa ”Yolo”, scrisă de Matthew Bulgo, povestea lui Jack, un adolescent proaspăt intrat la facultate care își descoperă cancerul. Muzica dramatică și regia de excepție au introdus publicul în atmosfera apăsătoare, suferința lui Jack ajungând până în sufletele publicului.  Tu ce i-ai spune prietenului tău înainte să intre în sala de operație? ”Ne-am dorit să spunem o poveste despre putere și asumare.” – Brightside Drama

Victory of Art București

Cuvintele sunt de prisos când vine vorba de piesa ”El Muro”, un spectacol de teatru-dans, jucat de membrii trupei Victory of Art București. Odată ajunși la Bacău, primul motiv pentru care mi-am spus ”Trebuie să văd această piesă!” a fost decorul substanțial, cutii goale și un telefon cât mine de mare. Fiecare element de recuzită a reprezentat ”un zid” al societății, o barieră a timpului, o piedică a mentalității colective. Un spectacol aproape lipsit de cuvinte în care expresiile faciale și pașii de dans au transmis mai mult decât cuvintele ar fi putut vreodată să o facă. Actorii au încheiat spectacolul, strecurând printre aplauze și ovații, flori ”victoryene”.

Acum că știi toate peripețiile ediției 22, un rând de aplauze pentru participanți, organizatori și juriu, prezenți la datorie an de an, pentru a face posibilă experiența I.D.! Tu la care dintre cele 12 piese ai cumpăra bilet? Rămâi aproape ca să afli preferații juriului și nu rata ediția 23!

I.D. pa, ne vedem la anul!

Articol scris de Delia Lupu și Amalia Mihăilă

Citește și:

https://idfest.ro/2021/02/25/societatea-in-proces-de-upgrade/

https://idfest.ro/2021/05/30/voluntariatul-din-suflet-pentru-suflet/

https://idfest.ro/2021/08/07/viata-din-spatele-instagramului-aesthetically-boring/