Câștigătorii Ediției 23 I.D. Fest

  • Cel mai bun spectacol
  • Cea mai bună regie
  • Cea mai bună scenografie
  • Cel mai bun scenariu original
  • Cel mai bun actor
  • Cea mai bună actriță
  • Cel mai bun actor în rol secundar
  • Cea mai bună actriță în rol secundar
  • Cel mai bun One Man Show
  • Cel mai bun One Woman Show
  • Premiul special pentru coregrafie
  • Premiul special pentru comedie

„Panică! Panică! Panică!” I.D. Fest face o nouă postare – Se anunță câștigătorii ediției 23!!

Timp de 11 zile, scena Teatrului Municipal Bacovia a găzduit tineri dornici de manifestare artistică. Dintre zeci de participanți talentați și pasionați, câțiva s-au remarcat în ochii juraților:

Cel mai bun spectacol – Acting Up, București

„Prin spectacolul pe care l-am construit, am vrut ceva nou. Ne-am pus de acord să construim un fir roșu din tragediile lui Shakespeare și câteva sonete, astfel încât să aducem cât mai aproape de vârsta noastră conținutul pieselor și mai apoi să căutăm situații comice în fiecare dintre ele. Toate s-au îmbinat frumos pe parcurs (textele originale și ideile noastre) și din toate a rezultat “TUMULT”.

“TUMULT” pentru noi a însemnat în primul rând coagularea trupei, ca rezultat al fiecărei repetiție în parte.”

Cea mai bună regie – Tudor Licu din Mircea Albulescu, Câmpina

„Nu sunt regizor. Nu încă. Sunt student la UNATC, la regie de teatru, dar abia am terminat anul 2, deci mai am o licență de dat și foarte multe cărți de citit până să mă pot numi “regizor”. E o perioadă de tranziție (de la amator la profesionist) foarte frumoasă, dar și impredictibilă, în care simt că mă schimb în fiecare zi, atât ca artist cât și ca om.

Admir deschiderea cu care trupa a acceptat și a pus în practică propunerile mele și curajul în alegerea unui text atât de neobișnuit și provocator. <<Improvizație la Alma>> a fost o provocare cel puțin la fel de mare și pentru mine.”

Cea mai bună scenografie – Yasmin Petroșanu din Acting Up, București

„Fiind oldie (fost membru al trupei) a fost o experiență foarte mișto să pot să mă întorc la trupă, locul unde m-am simțit cel mai ,<<acasă>> în timpul liceului. A fost un sentiment plin de căldură să câștigăm ,<<Cea mai buna scenografie>>, mai ales fiind ultimul spectacol cu distribuția inițială.

Mă bucur că munca noastră a fost apreciată și că au putut cei din trupă să meargă la un festival care îmi este foarte drag încă de când eram și eu în trupă!”

Cel mai bun scenariu original – Matei Spuză din 4teen, București

„În crearea scenariului pentru spectacolul <<Clona>> ideile au venit rapid, alimentate de o energie puternică, multe plimbări în aer liber și o îndrumare atentă și constantă a regizorului spectacolului, Liviu Chițu. De asemenea, procesul de scriere al textului a însemnat și documentare despre Commedia de’ll Arte pentru a putea oferi modernitate acestui stil.

Dificultățile se pierd în bucuria și iubirea pentru teatru ce au marcat acest text și acest spectacol. Textul s-a adaptat constant nevoilor actorilor din timpul repetițiilor și va continua să o facă pe tot parcursul acestui proiect, care ne-am dori noi, să nu aibă o finalitate.”

Cel mai bun actor în rol principal – David Racoviță din Transparency, Bacău

„Mi-am văzut personajul ca unul destul de inedit, este un personaj învechit în anumite feluri, care nu ar mai putea exista în 2022, are o naivitate creată în principal de mediul în care s-a dezvoltat, foarte diferit de mediul meu.

Orice proiect începe cu entuziasmul de rigoare, când am primit rolul eram în al noulea cer și mă simțeam invincibil! Normal că lucrurile nu au stat chiar așa, am avut momente foarte grele, în care simțeam că va fi un eșec total. Dar am încercat să rămân conștient că e normal, că mai și plouă până să apară un curcubeu la final. Când am câștigat, mi-am dat seama cât de recunoscător sunt pentru colegii mei din Transparency.”

Cea mai bună actriță în rol principal – Andreea Rugină din Transparency, Bacău

„Piesa având un mesaj puternic și sumbru, personal mi-a fost destul de greu să relatez cu personajul, Wendla fiind doar un copil naiv și curios care ajunge să fie abuzat.

Personal, reprezentația de la I.D. Fest a fost una dintre cele mai bune, m-am simțit cel mai bine, dar nu mă așteptam să câștig. Evident că m-am bucurat că am reușit să-mi demonstrez mie că pot transmite emoții și un mesaj unei întregi săli și să aduc mândrie trupei.”

Cel mai bun actor în rol secundar – David Gătejel din Amprente, Brașov

„Billy Bibbit este un adolescent internat într-un spital de psihiatrie, de mama lui, pentru că aceasta era depășită de comportamentul prin care voia sa-i atragă atenția.

De fapt, Billy este întruchiparea nevoii de afectivitate a copilului din partea părinților.

Este un rol care m-a dezvoltat ca om. Am investit timp și sentimente în el pentru a ajunge să-i trăiesc povestea de la început până la sfârșit.

Partea frumoasă în teatrul de liceu este că există o libertate care merge mână în mână cu joaca în care m-am aruncat cu totul și nu am regretat.

Noi avem o cameră în liceu, mai mică decât o sală de clasă, noi îi spunem cottage și acolo am realizat ideile principale. Majoritatea repetițiilor le făceam într-o clasă, după ore, iar când am prins scena au fost zile în care am stat și 10 ore la teatru. Nu am primit multe indicații, dar am învățat că atunci când nu primesc indicații înseamnă că fac bine.”

Cea mai bună actriță în rol secundar – Elena Stoienescu din 4teen, București

„Pierrot, personajul pe care l-am jucat, e considerat emblema suferinței, dar eu îl văd mai mult ca pe o forță imensă. Îl văd ca pe un munte de iubire și sinceritate, care reușește să rămână bun indiferent de câte lovituri primește.

Pot să zic cu mâna pe inimă, sincer, că munca mea pentru acest rol nu a fost extraordinar de grea. Eram eu. Sufletul meu arăta exact ca al lui. De multe ori, îmi părea rău că îl înțelegeam așa de bine, dar am găsit în el alinarea de care aveam nevoie la momentul respectiv și prin el am reușit să fiu eu, 100% sinceră pe scenă.”

Cel mai bun One Man Show – David Dumitriu

„La prima vedere, textul <<Omul cu gândacul>> părea dificil și de aceea am vrut neapărat să-l fac. Am luat-o ca pe o provocare, o ocazie bună prin care să mă dezvolt și să ies din zona de confort.

Abordarea monologului a fost influențată de la bun început de un prieten drag, căruia doresc să îi mulțumesc, căci parte din câștigul meu este meritul lui.”

Cel mai bun One Women Show – Cezara Cristache

„E foarte important să susții și să crezi în ceea ce faci, ca să nu ajungi să plictisești. În contextul unui One Woman Show, am datoria să umplu scena și să ofer atâta energie cât ar fi oferit o trupă întreagă pentru ca publicul să rămână ancorat în povestea mea.

Mi-am dorit și îmi doresc în continuare să stârnesc emoție în sufletele oamenilor, să îi fac să plece din sala de teatru cu o întrebare, cu un gând, cu o idee. Scopul meu este ca omul care intră în sală la începutul spectacolului să se fi schimbat măcar puțin până la final. Am aplicat la secțiunea de monologuri pentru a oferi bucurie, iubire și un gând.”

Premiul special pentru coregrafie – Mia Ionescu și David Mandache din Acting Up, București

„A fost o adevărată provocare să facem coregrafia spectacolului <<TUMULT>>, fiind prima oară când a trebuit să construim un dans pentru un grup, nu doar pentru noi. La început ne-a fost greu să adaptăm mișcările și coregrafiile pe care le aveam în cap, în funcție de adolescenții cu care lucram.

Cel mai de preț lucru pe care l-am învățat a fost cum să lucrăm cu persoana din fața nostră, nu cu ideile din capul nostru.

Mai mult decât premiul, ce a contat pentru noi a fost faptul ca i-am văzut pe toți distrându-se pe scenă.”

Premiul special pentru comedie – A.C.T. Bacău

„În ziua în care s-au anunțat câștigătorii ne-am decis să ne adunăm cu toții în spatele teatrului și să urmărim împreună videoclipul de premiere.

Faptul că am câștigat cea mai bună comedie a fost o recompensă pentru munca pe care am depus-o, mai ales în ultimul timp. Îmi amintesc că ne uitam cu toții pe ecran când a apărut premiul pentru cea mai bună comedie și am spus <<Ăsta este al nostru.>>, și a așa a fost.”

Odată cu premierea, s-au tras atât cortinele teatrului, cât și cele virtuale, anunțând încheierea celui de-al 23-lea capitol din basmul I.D. Fest.

Articol scris de Ștefania Brătescu și Delia Lupu